Megoldották az elektromos járművek akkumulátorainak egyik fontos problémáját?

A szilárdtest-akkumulátor

Lehet, hogy – a Toyota, a Hyundai, a Fisker, és a BMW gyárakat megelőzve – egy kínai cég oldja meg az elektromos járművekhez és egyéb eszközökhöz költséghatékony sorozatgyártásban előállítható szilárdtest akkumulátorok kérdését? 

Tegnap az Energy Development kínai vállalat bejelentette, hogy megkezdte a szilárdtest akkumulátorok gyártását.

Ezek egyenlőre ugyan még nem az elektromos járművekbe készülnek, de bizonyosan egy újabb fontos lépéssel kerültünk közelebb ehhez is.

Mi, a szilárdtest akkumulátor? Miért jobb, mint a jelenleg általánosan használt Li-ion?

Az egyik legfontosabb, hogy a szilárdtest akkumulátor egy nagyon komoly problémát próbál meg orvosolni, mégpedig azt, hogy az akkumulátor minden figyelmeztetés nélkül felgyulladjon. A folyadék helyett ugyanis elektródákat használ az elektromos áram előállításához, ami jóval biztonságosabb működést tesz lehetővé.

Másrészről a szilárdtest akkumulátor legalább kétszer akkora teljesítményre lesz képes, mint a Li-Ion.

Amint, az előbbiekben említettük, az akkumulátor belsejében az akku kémiai oldat helyett lítium elektródákat használ az elektromosság előállítására, ami így kapacitás növeléshez is vezet. Ez hatalmas lépést jelent a különböző mobilkészülékeknél, és különösképpen az elektromos járművek használhatóságában.

Mindezek mellett már apróságnak tűnhet, hogy a szilárdtest-akkumulátorok kisebbek és könyebbek is lesznek az azonos teljesítményű Li-ion akkukhoz képest.

Az elektromobilitás körüli témákról a III. MOBIL Zalaegerszeg szakmai konferenciáján is szó lesz.

III. MOBIL Zalaegerszeg: 2019. tavasz!

További érdekes hírek

Mi az a Mesterséges Intelligencia?

Mi az a Mesterséges Intelligencia?
Mit várhatunk tőle?
Válaszol dr. Németh István, az ELTE SEK rektorhelyettese!
2. rész

Tovább...

Melyek, az autóipari fejlesztések irányvonalai?

Érdekel, hogy melyek az autóipari fejlesztések irányvonalai?
Érdekel, hogy mit hozhat a jövő?
A videóban Cseri József – a BMW Autófókusz ügyvezető igazgatója, A III. MOBIL Zalaegerszeg autóipari szakértője – válaszol!

3. rész.

Tovább...

Zalegerszeg: az európai mobilitás bázisa

A közelmúltban megalakult Zalai Önvezető Jármű Klaszter – május 24-én –  a II. MOBIL Zalaegeszeg rendezvényén tartotta kihelyezett plenáris megbeszelését.

Az azóta eltelt időben a partnerek közötti együttműködés folymatosan szélesedett, melynek eredményeképpen a Klaszter – a most elfogadott középtávú stratégiájában – egyértelmű célként tűzte ki, hogy a Zalai Önvezető Jármű Klaszter – és ez által Zalaegerszeg – az európai mobilitás bázisává váljon.

A témával kapcsolatban bővebben a III. MOBIL szakmai konferenciáján hallhatsz! 

Tovább...

Teljesen elektromos repülő motor

Talán csak fikciónak tűnik, pedig már valóság.

Dubaiban a rendőrség már tesztüzemben próbál egy teljesen elektromos, repülni képes motort.

A járművet a kaliforniai székhelyű Hoversurf (https://www.hoversurf.com) gyártotta és egyenlőre kizárólagosan a dubai rendőrség részére bocsátott rendelkezésre egy tesztpéldányt.

Tovább...

Milyen volt tavaly a MOBIL és milyen lesz az idén?

Biztosan hallottál róla, hogy 40 milliárd forintból épül Zalaegerszegen egy járműipari tesztpálya. Egyebek mellett ehhez és a város adottságainak köszönhetően létrejött logisztikai központhoz kapcsolódó témák köré szervezzük az idén is a MOBIL-t. De számos beszélgetés témája lesz az 5G adatátvitel is. Ugyanis Zalaegerszeg az a város, ahol tesztelni fogják ezt az új technológiát. Szóval erről és rengeteg, sokakat érintő járműipari és logisztikai témáról lesz szó a 2018-as kiállításon és a konferenciákon is. De nézzük, mi volt tavaly.

Tovább...